post

ترجمه مقاله تجزیه و تحلیل تأثیر شارژگیری وسایل نقلیه الکتریکی بر روی تنظیمات ولتاژ شبکه

عنوان انگلیسی مقاله :

Analysis of Electric Vehicle Charging Impact on Grid Voltage Regulation

 

شارژگیری وسایل نقلیه الکتریکی

چکیده- به دلیل افزایش روزافزون پذیرش و اقبال جهانی وسایل نقلیه الکتریکی، نیاز به تحقیقات پیوسته و مناسب در زمینه تأثیرات ادغام زیرساخت شارژگیری بر روی شبکه برق به وجود آمده است. یکی از این تأثیرات، تنظیم ولتاژ است. این مقاله بر خلاف مطالعات قبل، که مدل بار ثابت را مورد بررسی قرار داده‌اند، یک مدل بار متغیر با زمان عملی از وسایل نقلیه الکتریکی ارائه داده است و تأثیر این خودروهای الکتریکی بر روی شبکه را به جای بررسی روزانه، به صورت ساعتی شبیه‌سازی کرده است. این نتیجه مشاهده شده است که با افزایش فاصله الکتریکی گره از تغذیه کننده، وقوع افت ولتاژهای طولانی مدت نیز افزایش می‌یابد. این نتایج برای برنامه‌ریزان صنعتی مفید خواهد بود تا تعداد وسایل نقلیه الکتریکی را که می‌توانند به صورت همزمان و بدون نقض الزامات قانونی تنظیم ولتاژ، شارژگیری نمایند را به صورت ساعتی تعیین نمایند.

 

۱- معرفی

فروش جهانی وسایل نقلیه برقی ( EV) در سپتامبر ۲۰۱۶ ، ۵۵ درصد بیشتر از سپتامبر سال ۲۰۱۵ بوده است. همچنین گزارش ارائه شده در [۱] ، حاکی از این است که در ایالات متحده، در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۶ ، ۶۲ درصد فروش بیشتر برای وسایل نقلیه الکتریکی شارژی (PEV ها) نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۵، ثبت شده است. افزایش نفوذ خودروهای برقی ، مزایای آنها را نسبت به خودروهای معمولی نشان می‌دهد. البته نتیجه این موضوع، ورود بسیار زیاد ایستگاه های شارژگیری برقی به شبکه است . اگر استفاده از این ایستگاه های شارژ، کنترل شده نباشد، موجب افزایش تقاضا در سیستم توزیع خواهد شد که این امر تاثیرات منفی بر شبکه برق خواهد گذاشت. این تاثیرات عبارت هستند از : اضافه بار ترانسفورماتورها، افزایش نوسانات برق، اختلالات هارمونیکی و آسیب به تجهیزات الکتریکی. در نتیجه ، نیاز به توسعه زیرساخت مناسب و سیاست های شارژگیری، به منظور رفع این تاثیرات منفی، وجود دارد [۲-۴].

مطالعات مختلفی در زمینه تجزیه و تحلیل تاثیرات و ورود بار شارژگیری ، با تمرکز بر روی کاهش هزینه شارژ و حداکثرسازی تعداد وسایل نقلیه با وجود محدودیت های قانونی، انجام شده است. تقسیم بندی انجام شده برای شارژ در [۳] ، بر اساس اولویت بازه زمانی شارژگیری است تا از این طریق ضمن حفظ محدودیت‌های ولتاژ، هزینه‌ها نیز به حداقل برسد. یک طرح شارژ درلحظه برای خودروهای برقی پارک شده در یک پارکینگ در [۴] استفاده شده است و هدف آن حداکثرسازی خودروهای در حال شارژ است. یک فناوری تعویض باتری در [۵] به منظور مدیریت تاثیرات کنترل نشده شارژگیری استفاده شده است، که در این فناوری، صاحبان PEV میتوانند باتری های تخلیه شده خود را با یک باتری که قبلاً شارژ شده است، تعویض نمایند که این باتری های زاپاس، در بازه زمانی غیر اوج مصرف (غیر پیک) شارژ و آماده می‌شوند.

دانلود رایگان pdf اصل مقاله و ترجمه

دانلود فایل ورد ترجمه مقاله :